Zadłużenie naszej klientki przekraczało 200 000 zł. Ilość i wielkość rat była przytłaczająca i w którymś momencie regulowanie tych należności stało się niemożliwe z przyczyn ekonomicznych. Niewypłacalność była spowodowana utratą pracy i brakiem wsparcia finansowego ze strony byłego męża, który nie płacił alimentów na dzieci.

W późniejszym czasie sytuacja życiowa jeszcze bardziej utrudniła spłatę kredytów, ponieważ kobieta musiała opiekować się chorą matką i siostrą. Mimo powrotu do stabilnej pracy oraz zarobków klientka nie była w stanie uregulować stale rosnącego zadłużenia.

Wniosek o ogłoszenie upadłości konsumenckiej został złożony do Sądu Rejonowego w Poznaniu w 2019 r., kiedy obowiązywały inne niż obecnie przepisy upadłościowe. Sąd słynął z tego, że jest rygorystyczny i niełatwo jest tam ogłosić upadłość konsumencką. Podobnie było w przypadku naszej klientki. Sąd po dwóch rozprawach oddalił wniosek, ponieważ uznał, że niewypłacalność została spowodowana rażącym niedbalstwem klientki mimo wielu argumentów, jakie przemawiały za brakiem winy.

Nie poddaliśmy się i złożyliśmy wniosek ponownie na podstawie nowych przepisów. Sąd już nie weryfikował przyczyn powstania zadłużenia i w krótkim czasie rozpatrzył wniosek pozytywnie.

Kolejny raz upadłość konsumencka diametralnie zmieniła sytuację naszej klientki.

Kancelaria Prawna Mediator

Jesteś zainteresowany współpracą, skontaktuj się z nami!

Zadzwoń: +48 76 723 77 25
lub napisz: [email protected]

Przeanalizujemy nieodpłatnie każdy zgłoszony przypadek i zaproponujemy optymalne rozwiązanie.